Zakończono aktualizacje algorytmu Helpful Content i rozpoczęto Core Update

Google nieustannie pracuje nad tym, aby wyszukiwarka udostępniała użytkownikom najbardziej wartościowych treści. Stąd też końcem sierpnia zaczęto wdrażać aktualizacje algorytmu Helpful Content dotyczącą przydatnej treści. Aktualizację tę zakończono 9.09.2022 roku i ku zdziwieniu zaraz po 3 dniach zaczęto wdrażać kolejną. Dokładnie 12.09.2022 rozpoczęto wprowadzać Core Update – aktualizację głównego algorytmu. Z obserwacji wynika, że ta aktualizacja niemal od razu wpłynęła na wyniki pozycjonowania. Jednak jak to przy każdej zmianie, należy poczekać do momentu jej zakończenia i wtedy wysunąć odpowiednie wnioski. Aczkolwiek o Helpful Content można powiedzieć coś więcej. Znamy zalecenia od Google dotyczące przydatnej treści, która ma na celu promowanie treści najbardziej pomocne użytkownikom. Natomiast w przeciwieństwie do Core Update, Core Helpful w pierwszej kolejności wprowadzono dla treści i wyszukiwania w języku angielskim. W przyszłości zostanie zaktualizowana o kolejne języki i nabierze o wiele większego znaczenia niż obecnie. Zapewne nastąpi to w momencie, gdy algorytm będzie już o wiele bardziej zaawansowany.

Co już wiemy o aktualizacji Helpful Content

W najbliższych miesiącach algorytm będzie usprawniany, w celu wykrywania nieprzydatnych treści i promowania tylko pomocnych. Działania sprawdzające nie wykonuje człowiek, lecz system, który korzysta z modelu systemów opartych na uczeniu maszynowym. W związku, z czym automatycznie klasyfikuje treść jednocześnie się ucząc i usprawniając. W następstwie tego wszystkie treści pochodzące ze stron internetowych uznanych za nieprzydatne – zostaną uznawane za nie wartościowe. Takie działanie będzie skutkować spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednakże możemy usunąć treści, które uważamy za nieprzydatne użytkownikowi, co może skutkować poprawą pozycji. Natomiast sam Google do końca nie wie, ile może potrwać poprawa pozycji naszej witryny. Główny obszar na który Helpful Content zwraca szczególną uwagę to:

  • sztuka;
  • edukacja online
  • treści techniczne
  • rozrywka i zakupy

Jakie treści docenia algorytm Google „Helpful Content”?

  • teksty tworzone z myślą o użytkownikach jednocześnie dające im najlepsze rozwiązanie problemów, odpowiedzi czy informacji;
  • teksty tworzone w taki sposób, aby użytkownik nie musiał szukać odpowiedzi na innych stronach;
  • teksty wprowadzające istotną wartość dla użytkownika;
  • teksty tworzone zgodnie z tematyką całej strony internetowej;
  • teksty tworzone zgodnie z wskazówkami i zaleceniami Google.

Co mogę zrobić, aby moje treści były wartościowe dla użytkownika?

Nie poznano jeszcze dokładnej daty, kiedy aktualizacja Google Helpful Content obejmie serwisy w Polsce. Natomiast jedno jest pewne – aktualizacja będzie już bardziej zaawansowana. Czy wniesie zamieszanie w pozycjonowaniu? Tego też nikt nie wie. Niektórzy uważają, że to żadna rewolucja, tylko kontynuacja tego, o czym mówi się od dawna. Natomiast inni twierdzą znów, że to świetne udogodnienie dla użytkowników. Tak, więc dopiero się dowiemy, jak to będzie wyglądać w praktyce. Jednak już możesz tworzyć treści zgodnie ze wskazówkami i przygotować się na „wielkie wejście”.

  • Jeśli wykorzystujesz automatyzację do tworzenia treści – rób to z rozwagą, nie opieraj się wyłącznie na takim rozwiązaniu.
  • Zwróć uwagę jak tworzysz treści i dokonaj dokładnego researchu. Sprawdź, czy Twoje treści nie były tworzone w stylu clickbait. Czy czasem nie były pisane bardziej pod wyszukiwarki niż pod użytkowników? Czy tematyka dotyczy tego, co faktycznie masz na stronie, czy jednak odbiega od branży?
  • Pamiętaj, że treści mają dawać konkretną wartość tak, aby użytkownik nie miał wątpliwości, co do Twojej wiedzy specjalistycznej na dany temat. Tak, aby w wystarczający sposób był usatysfakcjonowany z otrzymanej informacji.
  • Jeśli w swoich treściach wykorzystujesz jakieś treści z terminem lub powołujesz się na jakąś osobę, to sprawdź, czy jest to faktycznie potwierdzone. Rozpowszechniaj tylko sprawdzone informacje.
  • Dbaj o wysoką jakość contentu nie tylko na blogu, ale również w całej witrynie.
  • Zaoferuj użytkownikom coś więcej niż konkurencja. Dobrym tip-em (wskazówką) jest wybranie 4 wartościowych dla Ciebie tekstów z innych stron. Następnie po przeczytaniu ustal, co się powtarza i w oparciu o własną wiedzę- dokonaj researchu czego im brakuje. Na podstawie zebranych informacji i z uwzględnieniem powyższych wskazówek stwórz pomocny tekst.

Jeśli chcesz przygotować swoją stronę internetową, to już teraz możesz pisać treści, uwzględniając powyższe wskazówki. Pamiętając o tym, że konieczne jest to, aby na bieżąco śledzić zmiany wprowadzone przez Google. Natomiast, jeśli nie masz na to czasu, zawsze możesz skorzystać z usług naszej agencji interaktywnej lub innych. My możemy stworzyć dla Twojej marki i użytkowników wartościowe i pomocne teksty, które będą na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

2 podstawowa aktualizacja rdzenia w tym roku

Google właśnie wdraża 2 aktualizację Core Update w tym roku. Jak pamiętamy, ostatnią szeroką aktualizacją rdzenia była aktualizacja z maja 2022 r. Właściciele stron internetowych po aktualizacji zaobserwowali w swoich witrynach duże zmienności i wahania pozycji. Jednak nacisk na treść dalej okazało się mocno respektowane przez Google. Jak będzie i tym razem? Nie wiadomo. Google na razie nie potwierdziło, jak najnowsza aktualizacja wpłynie na nasze wyniki. Niemniej jednak wg komentarza Danny’ego Sullivana opublikowanego na Twiterze można stwierdzić, że treść będzie jeszcze bardziej znacząca. Klasyfikator stale ulepszany, a o wszystkich dużych zmianach mamy zostać poinformowani.

Jak zachować się podczas aktualizacji rdzenia?

Nie ma najlepszego rozwiązania. W takim razie co możemy zrobić? To być stale na bieżąco i obserwować zmiany. W trakcie wdrażania możemy zauważyć, że w jakiś sposób zostaliśmy trafieni (lepszy lub gorszy). Pomimo tego najlepiej poczekać aż zakończy się cały proces implementacji. W rzeczywistości potem może się okazać, że wcale nie jest tak źle. Google na stronie Centrum Wyszukiwarki Google udostępnia, co właściciele stron, jak i twórcy treści mogą zrobić, by poprawić ich jakość. Dalej jednak Content is King.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej