Kampanie TikTok Ads – wykorzystaj możliwości i potencjał!

TikTok to szybko rozwijająca się platforma o genialnym zasięgu organicznym. Obecnie jest już bardziej popularny, lecz nadal wciąż nie wykorzystany w pełni przez marki – pozostaje wiele niewykorzystanych możliwości. Kiedyś uważany za platformę dla „dzieciaków”, obecnie na TikToku spotkamy różnorodność wiekową, co daje ogromny potencjał dotarcia reklamy do aktywnych użytkowników z różnych grup wiekowych. Według danych na rok 2023:

· 18-24 lata to 386,7 mln użytkowników;

· 25-34 lat to 282 mln użytkowników;

· 35-44 lat to 115.5 mln użytkowników;

· 45-54 lat to 57,1 mln użytkowników;

· 55 + to 30,5 mln użytkowników

Jak widać, TikTok cieszy się największym powodzeniem wśród milenialsów i pokolenia Z. Najpopularniejsze i ulubione treści według użytkowników to śmieszne filmiki, tańce, tutoriale i wyzwania.

Patrząc w przyszłość i myśląc biznesowo, warto wykorzystać rosnący trend TikToka i wzmocnić działania marketingowe poprzez reklamy na tej platformie. Dlatego możemy Ci pomóc – począwszy od strategii, przez kreację, aż po realizację kampanii. Potrafimy wsłuchać się w głos ludzi i przygotować kampanię, która przyniesie wiele korzyści dla Twojego biznesu w zależności od celu.

Czym są reklamy TikTok Ads?

Reklamy na TikTok Ads to płatne kampanie reklamowe na platformie TikTok, które umożliwiają dotarcie do szerokiego grona użytkowników TikToka. Mogą być wyświetlane na różnych obszarach platformy, w tym na stronie głównej, na stronie wyszukiwania i w sekcji „Podobne filmy”. Reklamy na TikTok Ads pozwalają na precyzyjne kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorców, dzięki czemu firmy mogą dotrzeć z komunikatem do właściwych osób. TikTok Ads oferuje również narzędzia do monitorowania i analizowania wyników kampanii reklamowych, co umożliwia optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Dlaczego warto korzystać z reklam TikTok Ads?

Reklamy na TikToku pozwalają zbudować obecność marki na platformie, dzięki szybkiemu dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. To z kolei pozwala na przebicie się wśród konkurencji i zwiększenie popytu na produkty lub usługi danej marki. Na chwilę obecną koszty prowadzenia kampanii reklamowych na TikToku są znacznie niższe niż w przypadku innych platform społecznościowych. Wynika to z faktu, że platforma ta jest słabo wykorzystywana przez inne marki. Jednakże taki stan rzeczy może ulec zmianie w przyszłości, dlatego warto skorzystać z tej szansy jak najszybciej.

Jakie są cele kampanii TikTok Ads?

Cele kampanii reklamowej na TikToku są podzielone na trzy kategorie: zasięgowy, świadomościowy i sprzedażowy. Ustawiając kampanie można wybrać cel na:
· Zasięg – wyświetlanie reklamy jak największej liczbie osób z grupy docelowej
· Ruch – przekierowanie użytkowników do pożądanej strony docelowej np. witryna, sklep, blog
· Instalację aplikacji – uzyskanie możliwie jak największej liczby pobrań aplikacji.
· Konwersję – zwiększenie konwersji poprzez przekierowanie ruchu na stronę internetową marki.
· Wyświetlanie video – zwiększenie liczby wyświetleń video marki.
· Generowanie leadów – pozyskanie zapisów lub kontaktów.

Formaty reklam TikTok Ads

1. In-Feed reklamy – to angażujące reklamy video, które pojawiają się w feedzie, czyli w sekcji „Dla Ciebie”. Format ten umożliwia użytkownikom kliknięcie przycisku „Więcej” i przejście na stronę docelową.

2. Branded Hashtag Challenges – to reklamy, które zachęcają użytkowników do stworzenia filmu związane z tematem marki lub produktu. Takie reklamy można umieścić na stronie głównej TikToka, aby zwiększyć widoczność – oznaczając je właściwym hasztagiem promującym.

3. TopView – ten format reklamy wyświetla pełnoekranowe wideo na stronie głównej TikToka. Daje możliwość reklamowania się aż na 24h godziny, dlatego jest najczęściej wybieranym formatem, ponieważ okazuje się najskuteczniejszy.

4. Brand Takeover – to reklamy, które są wyświetlane na stronie głównej TikToka i są pierwszym filmem, który użytkownicy zobaczą. Służy przede wszystkim do zwiększenia świadomości istnienia marki.

5. Branded Effects – to reklamy, które umożliwiają użytkownikom korzystanie z filtrów, elementów AR i specjalnych efektów związanych z marką lub produktem.

6. Reklamy produktowe – to format, który umożliwia markom oferowanie swoich produktów bezpośrednio w aplikacji TikTok. Użytkownicy mogą dokonywać zakupów bez opuszczania aplikacji. Ten format został wprowadzony niedawno a dokładnie w 2022 roku.

Oceń tekst

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej