Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jeśli prowadzisz sklep e-commerce, to zapewne zdajesz sobie sprawę, że Twoim głównym kanałem dotarcia do Klienta jest Internet. To miejsce w sieci jest najczęściej pierwszym punktem styku z Twoim potencjalnym odbiorcom. Jednak, aby twoje usytuowanie w sieci miało sens i przekładało się na zyski, Twój sklep internetowy musi przede wszystkim wyświetlać się w Top 10 wyników wyszukiwania. Chociażby na własnym przykładzie, nietrudno zauważyć, że w sytuacji, w której czegoś szukamy w wyszukiwarce Google, po wpisaniu danej frazy pojawiają nam się wyniki (propozycje na zadane pytanie). Z tego powodu najczęściej klikamy w pierwsze 3, a rzadko kiedy przechodzimy na drugą stronę wyników. Ponadto rynek e-commerce stale się poszerza, co powoduje, że przybywa konkurentów w sieci, którzy również mogą chcieć zajmować dobrą pozycję w Internecie. Dlatego, jeśli chcesz uzyskać widoczność w Google, zyskać przewagę nad konkurencją i dać się znaleźć swoim Klientom oraz dać sobie szansę na lepsze zyski – najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie sklepu.

Wypełnij formularz, aby zamówić bezpłatną wycenę

    Już dziś i razem z naszą agencją SEO możesz przybliżyć się do widocznego rozwoju swojej branży w sieci. Jedyne co musisz zrobić, to wypełnić krótki formularz kontaktowy, na podstawie którego wykonamy dla Ciebie bezpłatny audyt i wycenę usługi.

    Pozycjonowanie dla sklepów e-commerce a nasze skuteczne działania

    Rynek e-commerce to w ostatnich latach niezwykle rozwijająca się branża i trend na zakupy online. Tymczasem też coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego w sieci. Takie działanie czy rozwój nie powinien też nikogo dziwić, ponieważ Internet dla branży e-commerce to o wiele szersze możliwości przy stosunkowo małych ograniczeniach.

    Główną rolę w branży e-commerce odgrywają użytkownicy Internetu i wyszukiwarka Google, dzięki której użytkownik może trafić na szukany przez niego produkt. Jako użytkownicy coraz częściej decydujemy się na zakupy w sieci i kupujemy dosłownie każdy możliwy produkt, nawet żywność z krótkim terminem przydatności. Jednak wyszukiwarką rządzą pewne mechanizmy i algorytmy rankingujące daną witrynę. Wpływ na to może mieć tylko skutecznie zrozumienie tych działań, a pozycjonowanie sklepów internetowych jest na to odpowiedzią. Poprzez wdrożenie odpowiednich działań SEO jesteśmy wstanie manipulować mechanizmami tak, aby odpowiedzieć jednocześnie na potrzeby wyszukiwarek, jak i użytkowników. Jako agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem kładziemy szczególny nacisk na zrozumienie branży i potrzeb biznesowych właścicieli sklepów internetowych. Wiemy, że każda branża jest inna i wymaga wdrożenia indywidualnej strategii SEO, dostosowanej do specyfikacji działalności.

    Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych

    Strona sklepu online ma realizować najważniejszy cel, czyli po prostu sprzedawać! Dlatego też taka witryna i każdy jej element powinien działać bez zarzutu i być dopasowany do wymagań wyszukiwarki, jak i potrzeb użytkowników. Usługa pozycjonowania to wszystko nam zapewnia, a poprzez audyt wskaże elementy do poprawy oraz działania, które należy wdrożyć, aby polepszyć widoczność i funkcjonalność witryny.

    W skrócie pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces polegający na:

    · Analizie słów kluczowych;

    · Audycie SEO sklepu i serwisów konkurencji;

    · Optymalizacji technicznej;

    · Link buildingu;

    · Przygotowaniu wartościowej treści i jej optymalizacji;

    · Analizie skuteczności i wdrożenia ulepszeń czy poprawek;

    · Dalsza praca nad rozwojem serwisu.

    Każdy z wyżej wymienionych elementów jest procesem ciągłym i wzajemnie powiązanym ze sobą. Dlatego ich wymienienie to tylko wierzchołek „góry lodowej”, ponieważ każdy z etapów ma swoją drogę, czyli wewnętrzną strukturę i szereg innych zadań.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych pod kątem pracy jest dużo bardziej wymagającym procesem niż zwykłe pozycjonowanie strony. Spowodowane jest to tym, że sklep internetowy generuje dużo podstron, które należy osobno zoptymalizować. Bardzo istotne jest tutaj też stworzenie unikatowej i odmiennej treści sprzedażowej dla każdego opisu kategorii i produktu. Z tego względu, że czynniki rankingowe Google kładą szczególny nacisk na wartościowy content.

    O co chodzi z analizą fraz kluczowych i dlaczego jest to tak istotne w pozycjonowaniu sklepów

    Frazy kluczowe w pozycjonowaniu mają ogromne znaczenie, ponieważ w głównej mierze to na nich opierają się wszelkie działania. Frazy kluczowe to zapytania, które wpisywane są w wyszukiwarkę Google przez użytkowników Internetu a potencjalnych Klientów. Z badań przeprowadzonych początkiem 2022 roku wynika, że 4,95 mld populacji świata a 87% społeczeństwa polskiego to użytkownicy Internetu. Średnia zapytań w Polsce to 156,8 zapytań miesięcznie na osobę.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na analizie konkurencji i takich fraz kluczowych, które są nie tylko popularne, ale i również odpowiadają na zapytania użytkowników. W tym przypadku często stosuje się słowa kluczowe z długim ogonem, które wskazują na zainteresowanie konkretnym produktem. Takie frazy są doskonale dopasowane do intencji zakupowych i zamiarów użytkownika. Mimo że stosuje się je rzadziej, to częściej prowadzą do konwersji, ponieważ osoby stosujące takie frazy mają silne intencje zakupowe i wiedzą czego konkretnie chcą. Z tego powodu dobrze przeprowadzona analiza fraz kluczowych pozwoli odpowiednio dobrać słowa klucz dla każdej z podstron i nasycić nimi treści. Ten etap ma duże znaczenie i wpływ na resztę działań związanych z pozycjonowaniem sklepu e-commerce, a w konsekwencji na pozycję witryny.

    Opisy produktów i kategorii to ważny element, mający wpływ na sprzedaż

    Opis kategorii produktu to często element wprowadzający użytkownika do konkretnych produktów, dlatego powinien być zachęcający i dobrze zoptymalizowany. Potencjalny Klient, który trafia na

    stronę z opisem kategorii, wie, jaki chce konkretnie produkt, ale jeszcze zastanawia się nad modelem, parametrami itp. Zadaniem opisu kategorii jest przedstawienie Klientowi ogólnej oferty i wyróżnienie najważniejszych informacji. Wyróżnienie (punktor, pogrubienie, kolor) kluczowych elementów opisu kategorii jest niezwykle istotne w przypadku osób, które jedynie skanują tekst w poszukiwaniu konkretów.

    Opis produktu powinien być stworzony nie tylko pod kątem pozycjonowania sklepu, ale i również pod potrzeby użytkowników. Ten element pozwala uzyskać potencjalnemu Klientowi wszelkie potrzebne informację i zachęcić go do zakupu. Daje mu wartość i wynikające z tego korzyści. Odpowiednio zoptymalizowane i użyteczne opisy produktów dają szansę na wyższą pozycję w Google i lepszą sprzedaż.

    Kwestie, które powinno pamiętać się podczas tworzenia opisów produktów, jak i kategorii pod SEO to m.in.:

    · język korzyści i przedstawienie wartości dodanej, czyli co produkt daje, że to daje;

    · stosowanie poprawnej interpunkcji, stylistyki i polszczyzny;

    · Naturalne użycie i rozmieszczenie słów kluczowych;

    · Zachowanie odpowiedniej długości zdań oraz tekstu;

    Produkt w internetowym sklepie to najważniejszy element, a jego właściwa prezentacja może pozytywnie wpłynąć na decyzję zakupową Klienta i doprowadzić do sprzedaży.

    Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu

    · Jeśli dopiero wchodzisz na rynek e-commerce i otwierasz sklep internetowy, a także chcesz zainwestować w profesjonalne usługi, które pomogą Ci rozwinąć biznes.

    · Jeśli widzisz, że Twój sklep internetowy nie jest widoczny w wyszukiwarce Google i nie wiesz, jaki jest tego powód. Wykonany przez nas Audyt SEO dla e-commerce określi przyczynę takiej sytuacji i wskaże elementy do poprawy.

    · Jeśli po prostu prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się jakie działania marketingu internetowego wdrożyć, aby skutecznie rozwinąć swój biznes.

    · Chcesz, aby na twój sklep internetowy wchodziło więcej potencjalnych Klientów i tym samym przynosiło Ci to lepsze zyski.

    · Korzystałeś wcześniej z usługi pozycjonowania, ale wciąż widzisz słabe pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy kluczowe.

    Oto co możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu sklepu

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Za pozycjonowaniem stoi złożony proces mający na celu poprawienie funkcjonalności i działania witryny. Dlatego dzięki działaniom pozycjonowania możesz uzyskać wiele korzyści i przewag biznesowych m.in.:

    · Wysoka pozycja w Google sprawi, że pozyskasz więcej Klientów, ponieważ szukający Twoich produktów, trafią w pierwszej kolejności na wynik z Twoją witryną. Za skuteczne zwiększenie liczby nowych Klientów odpowiada dopasowanie treści w sklepie do wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych.

    · Zaczniesz więcej sprzedawać, ponieważ dobrze zoptymalizowana witryna pod kątem technicznym i treści, będzie bardziej przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników. Więcej chętnych osób do zakupu odwiedzi Twój sklep i zainteresuje się ofertą.

    · Zyskasz przewagę nad konkurencją, ponieważ strategie SEO, którą będziemy tworzyć, będzie określona w odniesieniu o Twoją konkurencję. Dlatego jednym z etapów pozycjonowania jest analiza konkurencji.

    · Twoja marka zacznie być rozpoznawalna w sieci i wzbudzi większe zaufanie – wysoka pozycja w niepłatnych wynikach wyszukiwarki Google jest lepiej odbierana przez 86% użytkowników niż płatne wyniki oznaczone jako reklama. To z kolei przekłada się na większy autorytet i sprzyja konwersji.

    · Z czasem uzyskasz zwrot z inwestycji, a po zakończonej współpracy efekty nie znikną od razu i będą utrzymywać się przez dłuższy czas.

    · Jako osoba prowadząca biznes będziesz mieć więcej czasu na inne działania dotyczące Twojej firmy.

    Platformy e-commerce a pozycjonowanie sklepu

    Duże znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu ma wybrana przez Ciebie platforma, ponieważ nie każda ma wszystkie możliwości modyfikacyjne wpływające na pozycje witryny. Niektóre mają rozbudowane funkcje, a inne znów wymagają wykupienia dodatkowych wtyczek czy modułów lub użycia gotowych szablonów. Inne znowu nie pozwalają na modyfikację kodu i wdrożenie niektórych funkcjonalności może okazać się niemożliwe. Dlatego pozycjonowanie na niektórych platformach może być mocno utrudnione. Najlepiej pozycjonuje się sklepy internetowe, które zostały postawione na tzw. platformach seo-friendly, czyli przyjaznych na działania SEO. Jednak z racji tego, że każda platforma ma inną charakterystykę, to trudno wskazać tę najlepsza, która będzie odpowiadać działaniom optymalizacyjnym i spełni potrzeby właścicieli sklepów online. Toteż podczas wyboru warto określić, jakie mamy wymagania wobec platformy i sprawdzić możliwości każdej z dostępnych. Oczywiście możesz też przyjść z tym do nas, a my podpowiemy w kwestii wyboru najlepszego rozwiązania, a także możemy zająć się wykonaniem. Wracając do platform e-commerce – oto propozycje 3 systemów seo-friendly:

    1. WordPress z rozszerzeniem (wtyczka) WooCommerce stworzony w celu uruchomienia sklepu internetowego na najpopularniejszym CMS-ie. Platforma idealnie sprawdza się w przypadku małych i średnich firm, a także jest przyjazna dla SEO. Oferuje duże możliwości edycji elementów, jak i kodu strony, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu staje się o wiele łatwiejsze. Co więcej, przy zastosowaniu konkretnych rozwiązań, czyli wtyczek możemy mieć narzędzie wspomagające optymalizacje np. wtyczka Yoast SEO. Aczkolwiek do wtyczek należy podejść z dystansem, ponieważ zbyt duża ilość może powodować spowolnienie strony – a to już negatywnie wpływa na SEO.

    2. Drupal wyposażony jest w wiele narzędzi usprawniających optymalizacje SEO i pozycjonowanie. Tym samy też oferuje szeroki wybór modułów SEO i sprawne działanie. Drupal to CMS oparty o open source (otwarty kod źródłowy), co pozwala na wszelkie modyfikacje. Natomiast do obsługi bardziej wymagających funkcjonalności potrzebna jest znajomość języka PHP. Ten CMS to zaawansowane narzędzie, wymagające odpowiedniej wiedzy, ale za to dobrze sprawdza się podczas pozycjonowania sklepu.

    3. Magento to platforma typu open source z niezliczoną ilością możliwości, dlatego jest to rozwiązanie głównie dla dużych sklepów e-commerce. Co ją wyróżnia pod kątem SEO to na pewno ilość gotowych rozszerzeń wspierających działanie SEO, nieograniczone możliwości

    wprowadzania zmian w kodzie oraz wysoka wydajność. Co więcej, Magento posiada wbudowane narzędzia analityczne i marketingowe, które przydają się w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. O czym warto wiedzieć, przed wyborem tej platformy to m.in. duże wymagania systemu, które wymagają szybkiego hostingu oraz trudne w modyfikacji szablony.

    Oferta pozycjonowania sklepu i dlaczego warto nam zaufać

    Jako agencja SEO działamy na rynku marketingu internetowego już od 9 lat. Zdążyliśmy przejść przez nie jeden sukces, jak i problem, co pozwoliło nam dopracować nasze działania do perfekcji. Nie działamy według utartych schematów, dlatego zawsze mamy dobre pomysły i potrafimy szukać nowych lepszych rozwiązań! Pozycjonowanie jest dziedziną marketingu internetowego i obejmuje różne obszary, więc zbudowaliśmy zespół specjalistów składających się z: SEO-wców, web developmentu, grafików, copywriterów SEO itp. Co więcej, stawiamy na efektywność i pracowników, dlatego mamy dostęp do najlepszych narzędzi usprawniających pracę oraz dających wszystko, czego potrzebujemy do realizacji strategii. Poza tym wiemy, że każda branża się różni i potrzebuje indywidualnego podejścia oraz zrozumienia potrzeb. Wierzymy, że wiedza, umiejętności i dobre relacje przekładają się na wyniki. Stąd też takie rozwiązania i świadomość pozwalają nam pracować zespołowo oraz skuteczniej realizować strategię działań SEO.

    FAQ – Pozycjonowanie sklepów internetowych

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego

    Pozycjonowanie sklepu to długotrwały proces i tak naprawdę trwa on cały czas, ponieważ roboty Google co chwile sprawdzają witrynę i ją rankingują. Jednak to, ile ma trwać usługa pozycjonowania, zależy wyłącznie od Ciebie. Natomiast pozycjonowanie potrzebuje i w zależności od konkurencji oraz potrzeb serwisu może trwać od 3 do 6 aż do nawet 12 miesięcy.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu

    Ciężko określić jednoznaczny i dokładny cennik pozycjonowania sklepu, ponieważ wpływ ma na to wiele czynników m.in. rodzaj branży i platformy, konkurencja, zakres działań itp. Poza tym każdy sklep e-commerce ma inną strukturę tzw. architekturę informacji, co ma duży wpływ na cenę. Jak najczęściej okazuje się, pozycjonowanie sklepu internetowego jest droższe od pozycjonowania strony i lokalnego pozycjonowania. Znowu patrząc na inne działania marketingowe, pozycjonowanie to relatywnie niski koszt, który w dłuższej perspektywie daje zwrot z inwestycji i przynosi zysk.

    Jakie są zalety pozycjonowania sklepów internetowych

    Pozycjonowanie stron sklepów internetowych ma wiele zalet, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast z racji tego, że jest to długotrwały proces, pozycjonowanie przynosi lepszą widoczność w Google, wzrost wskaźnika sprzedaży, a także wpływa na efekty wizerunkowe przedsiębiorstwa. W świadomości klienta buduje pewien pozytywny obraz marki, a także sprawia, że firma zaczyna zyskiwać przewagę nad konkurencją.

    Oceń tekst

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 1

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej