Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najlepszych metod promocji stron internetowych. Pozycjonowanie jest procesem, w ramach którego profesjonalni specjaliści pracują nad tym, by Twoja witryna znajdowała się w Top10 wyników wyszukiwania na wyszukiwaną frazę kluczową. Bez odpowiedniego pozycjonowania strony internetowej witryna nie będzie widoczna, co skutkuje mniejszą, a nawet znikomą konwersją. Dopiero właściwa optymalizacja czynników zewnętrznych i wewnętrznych przyniesie konkretne efekty pozycjonowania strony, co sprawi, że witryna zacznie się wyświetlać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Wypełnij formularz, aby zamówić bezpłatną wycenę

    Co to jest pozycjonowanie i na czym polega

    Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Polega na poprawieniu pozycji strony w organicznych SERP-ach głównie na podstawie dopasowania słów kluczowych, czyli takich, które mają największe szanse trafić do potencjalnego odbiorcy. Oprócz doboru słów kluczowych na proces składa się pozycjonowanie off-site i on-site. Z czego of-site to techniki, dzięki którym można wpływać na ranking witryny nie tylko poprzez dodawanie słów kluczowych w treściach witryny, ale także za pośrednictwem linków zwrotnych, udostępnień w mediach społecznościowych czy za pomocą optymalizacji wizytówki Google Moja firma lub NAP itp. Natomiast pozycjonowanie on-site to działania związane z czynnikami wewnętrznymi strony, nad którym można mieć pewien stopień kontroli. Zatem obejmują treść, słowa kluczowe, projekt interfejsu użytkownika, konwersje, zaktualizowane informacje, nawigację itd.

    Jak działa pozycjonowanie? Mechanizm działania wyszukiwarki

    Codziennie z różnych przyczyn korzystamy z wyszukiwarek internetowych. Głównie służą nam do poszukiwania i przeszukiwania informacji/zasobów. Dzięki czemu w okienko wyszukiwarki możemy wpisać słowo kluczowe które obecnie nas interesuje. Dla wyszukiwarki internetowej jest to zapytanie na określoną frazę kluczową, na którą dosłownie w sekundę potrafi przeszukać indeksy i wyświetlić najbardziej dopasowane treści użytkownikowi. Za szybką i prostą adaptację wyszukiwarki do użytkownika odpowiedzialne jest oprogramowanie i korelujące ze sobą procesy. Najbardziej istotna jest tu indeksacja witryn. To oznacza dodanie adresu URL witryny i jej zawartości do indeksu wyszukiwarki (obszerna baza danych informacji). Za indeksacje odpowiedzialny jest robot internetowy, który czyta kod źródłowy jednocześnie przechodząc przez całą zawartość strony i jej odnośniki. Prawidłowo zaindeksowana witryna musi jeszcze odpowiadać algorytmom wyszukiwarki, które stale są modyfikowane i aktualizowane. Im lepiej zostanie zoptymalizowana witryna pod wyszukiwarkę, tym lepiej i częściej będzie ona wyświetlać się użytkownikom na daną frazę kluczową. Na manipulacje tymi procesami odpowiedzią jest skuteczne pozycjonowanie stron www, które potrafizoptymalizować witrynę, w taki sposób by została ona umieszczona w indeksie i wyświetlona jak najwyżej w SERP-ach.

    Do jakiej wyszukiwarki należy dostosować pozycjonowanie

    Największą i najbardziej dominującą wyszukiwarką jest Google, która każdego dnia przetwarza 8.36 miliarda wyszukiwań na dobę, co daje 97,066 zapytań na sekundę. Korzysta z niej około ponad 96% wszystkich użytkowników populacji w Polsce. Co więcej, ponad połowa światowej populacji jest aktywnym użytkownikiem Google. Ponadto Google stanowi 91.45% udziału w światowym rynku wyszukiwarek a pozostała część to jej konkurenci – Yahoo, Bing i Baidu. Indeks Google liczy ponad 50 mld stron internetowych.

    Patrząc na powyższe statystyki, najlepszym rozwiązaniem jest dostosowanie pozycjonowania do wyszukiwarki Google. Zdobycie w niej 1 pozycji średnio przyciąga 4 na 10 użytkowników. Większość odwiedzających wyszukiwarkę Google odruchowo klika jedno z trzech pierwszych pozycji. Dzieję się tak, ponieważ ludzie są leniwi i zwyczajnie nie chce im się zjeżdżać myszką w dół. Dlatego klikają głównie te wyniki, które widać na starcie w wyszukiwarce Google.

    Jakie korzyści daje pozycjonowanie stron

    Główną korzyścią wynikająca z pozycjonowania jest oczywiście osiągnięcie wysokiej pozycji w TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu użytkownik szybciej znajduje Twoja stronę. Wzrost widoczności strony połączony jest z poprawą jej funkcjonalności (jakość i przyjazność dla użytkowników), co niemal za każdym razem przekłada się na zwiększenie konwersji – liczby klientów i osiągnięcie przychodów. Poprawa funkcjonalności również wpływa na pozytywne odczucia użytkowników, którzy wyrabiają sobie opinie na temat firmy i jej oferty.

    Większy ruch na stronie internetowej

    Już wiemy, że im wyższa pozycja w Google, tym większa szansa na wejście i zwiększenie ruchu w witrynie. Oznacza to, że Twoją ofertą zainteresowanych jest coraz więcej użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Natomiast strona, która jest niewidzialna dla użytkowników nie będzie przynosić żadnych korzyści. Właściwie dobrana strategia pozycjonowania stron nie tylko zwiększa ruch, ale i także pozyskuje wartościowych użytkowników, którzy przekładają się na konwersję. Proces pozycjonowania stron www dba o każdy szczegół tak, aby potencjalny klient trafiający na stronę został jak najdłużej. Dostarcza mu więc to, czego poszukuje za pomocą wartościowej treści, jednocześnie przedstawiając korzyści produktu lub usługi. Dzięki temu mamy większą możliwość dotarcia do klientów posiadających motywacje zakupowe.

    Wzmocnienie autorytetu firmy

    Zazwyczaj reputacja marki zaczyna się od wyszukiwarki, ponieważ jest to najczęściej wybierany punkt styku klienta z branżą. SEO strony wpływa również na poprawę wizerunku marki. Firmy, które znajdują się wyżej w organicznych tzw. niepłatnych wynikach wyszukiwania, budzą większe zaufanie do marki. Pewna część działań związanych z pozycjonowaniem on-site dotyczy treści pisanych na stronę. Dzieląc się wartościową, specjalistyczną i użyteczną treścią sprawiamy, że budujemy w świadomości użytkowników wizerunek eksperta w danej dziedzinie. To powoduje, że wzmacniamy autorytet firmy. Wdrożenie certyfikatu SSL informuje użytkowników, że stawiamy na ich bezpieczeństwo. Wysoka dbałość o aspekty techniczne, przejrzyste informacje kontaktowe, jak i opinie o firmie np. Wizytówka Google lub polecenia daje istotny sygnał robotom i odbiorcom, że strona jest wiarygodna i godna zaufania.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron

    Koszt pozycjonowania stron internetowych uzależniony jest od wielu czynników m.in. konkurencyjności, fraz, wielkości serwisu, stanu technicznego, wieku i historii domeny itp. Od określenia tych czynników poprzez przeprowadzenie audytu SEO zależy potem zakres i intensywność działań. Co więcej, z roku na rok pozycjonowanie stron i sklepów internetowych staje się coraz trudniejsze. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy Google stale się zmieniają i aktualizują, stawiając poprzeczkę wyżej. To z kolei ma wpływ na ustalenie kwoty pozycjonowania. Agencja, jak i freelancerzy mają swoje modele rozliczeniowe m.in.

    – Płatność za efekt;
    – Hybryda;
    – Abonament.

    My jako agencja marketingowa korzystamy z modelu abonamentowego, który określa stałą stawkę miesięczną przez okres trwania umowy i zapewnia ciągłość działań. Dzięki temu wiesz, za co płacisz, a my mamy budżet na realizację działań pozycjonowania. Dlatego nie musisz obawiać się, że koszty pozycjonowania z różnych przyczyn nagle wzrosną w okresie obowiązujące umowy.

    Co może obejmować taki cennik pozycjonowania stron www?

    • Audyt SEO, chociaż coraz częściej agencje oferują na swoich stronach internetowych bezpłatny audyt;
    • Analiza branży i konkurencji;
    • Analiza i dobór słów kluczowych;
    • Sporządzenie strategii SEO i wdrożenie działań optymalizacyjnych;
    • Content i Copywriting SEO;
    • Link building;
    • Platformy do publikacji treści i artykuły sponsorowane;
    • Monitoring pozycji;
    • Wiedza i doświadczenie pozycjonera.

    Co wpływa na pozycjonowanie

    Od tego, czy twoja strona będzie wyświetlać się w TOP 10 wynikach wyszukiwania, zależy skuteczne pozycjonowanie, które uwzględnia i rozumie czynniki rankingowe Google oraz wymagania algorytmów. Obecnie występuje ponad 200 czynników, które mają większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie stron. Do tych najpopularniejszych możemy zaliczyć m.in.:

    Słowa kluczowe

    Najważniejszym elementem wpływającym na pozycjonowanie jest dobór słów kluczowych i ich zastosowanie. To one odpowiadają na zapytania użytkowników, dzięki czemu witryna ma możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców. Właściwe dopasowanie słów kluczowych do tematyki witryny, produktów lub usług oraz do zapotrzebowań użytkowników pozwoli uzyskać wysoką skuteczność pozycjonowania. Strona internetowa a dokładnie jej zawartość powinna być umiejętnie nasycona frazami, by mogła uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i zainteresowanie użytkowników. W głównej mierze od słów kluczowych zależeć będzie wyświetlenie się witryny w Top 10 wynikach wyszukiwania.

    Wydajność strony internetowej – Core Web Vitals

    Standardy Core Web Vitals obejmują:
    – wskaźnik LCP, który określa czas wczytywania strony, czyli mierzy, jak długo ładuje się największy element treści na ekranie.
    – wskaźnik CLS mierzy stabilność wizualną, czyli dokonuje pomiaru przesuwania się elementów na stronie podczas jej ładowania.
    – wskaźnik FID określa stopień interaktywności z witryną. Mierzy czas od momentu wejścia użytkownika na stronę, aż po moment pojawienia się możliwości kliknięcia.

    Szybkość działania danej strony uzależniona może być również od jakości treści w witrynie.

    Zadbanie o te czynniki pozytywnie wpływa na pozycjonowanie stron www. Roboty Google na ich podstawie oceniają, czy dana witryna jest przyjazna użytkownikowi. Badania wykazują, że użytkownicy mobilni są mniej cierpliwi na długie tempo ładowania strony, niż osoby korzystające z przeglądarki. Jednak po obu stronach im dłuższe oczekiwanie na załadowanie witryny i jej zawartości powoduje większy współczynnik odrzuceń/rezygnacji. Stąd też warto uwzględnić ten czynnik i poprawić przyśpieszenie ładowania strony.

    Dane strukturalne

    Dane strukturalne mają spory wpływ na pozycje w Google. Służą do opisywania zawartości stron internetowych w zrozumiałej formie dla wyszukiwarek. Dzięki danym strukturalnym roboty Google lepiej potrafią sklasyfikować tematykę treści zawartej na stronie. Ponadto structural data umożliwia wyświetlanie wyróżnionych wyników w wyszukiwarce Google tzw. rich snippets (opisy rozszerzone), które są chętnie klikane ze względu na ich atrakcyjny wygląd.

    Historia domeny

    Przeszłość witryny ma znaczenie. Dlatego też historia domeny jest jednym z elementów uwzględnianych podczas audytu strony internetowej. Może okazać się, że wcześniej strona była już pozycjonowana. Tak, więc o ile witryna była pozycjonowana zgodnie z zasadami Google i dobrymi praktykami to będzie miała ona dobry wpływ. Natomiast jeśli dostała filtr Google, to może ona utrudniać skuteczne działania pozycjonowania strony.

    Treści na stronie i nasycenie frazami

    Content is King. Strony internetowe w głównej mierze składają się z treści, co ma duży wpływ na pozycjonowanie stron www. Google bardzo mocno kładzie nacisk na wartościowy, różnorodny i dobrze zoptymalizowany content. Za jakość, unikalność i naturalność treści odpowiedzialny jest algorytm panda. Oprócz tego tytuł, nagłówki, frazy kluczowe, meta dane, linki wewnętrzne, aktualizacje treści to czynniki, które wymagają optymalizacji, by przełożyło się to na skuteczne pozycjonowanie. Wartościowy i zoptymalizowany content na stronie przyciąga klientów, co powoduje ruch w witrynie i zwiększa sprzedaż. Dlatego tak istotna w pozycjonowaniu stron jest optymalizacja treści zgodnie z zasadami Google.

    Linki zewnętrzne i wewnętrzne

    Pod kątem SEO linki zewnętrzne i wewnętrzne oraz dofollow i nofollow dają robotom Google określoną informację. Za pomocą linków zewnętrznych robot Google ma ułatwione poruszanie się po stronie, dzięki czemu może ją szybciej zaindeksować i wyświetlić w wyszukiwarce Google. Znowu użytkownikom pomagają poruszanie się po witrynie. Linki wewnętrzne to linki przychodzące do naszej witryny z innych stron. Dla robotów Google jest to informacja, że nasza strona internetowa jest wartościowa dla użytkowników, dlatego chętniej do niej linkują. Natomiast linki dofollow i nofollow to przypisane atrybuty do linków. Dofollow ma większy wpływ na pozycjonowanie niż nofollow. Jego zadaniem jest przekazanie robotom Google, że strona ma moc i wartość dla użytkowników, dlatego nakazuje im odwiedzić witrynę. Natomiast nofollow mówi, że dana strona lub podstrona nie ma żadnej wartości, więc nie musi być skanowana przez roboty.

    Pozycjonowanie stron małych firm

    Pozycjonowanie stron dla małych firm głównie skupia się na zawężeniu pola pozycjonowania, dlatego zazwyczaj nazywamy to lokalnym pozycjonowaniem stron. Pozycjonowanie lokalne dotyczy miejsca firmy i polega na dopasowaniu słów kluczowych do lokalizacji działalności np. pozycjonowanie Bielsko. Najczęściej w strategii uwzględnia się frazy z długiego ogona i unikalne treści. Jest to najlepsze rozwiązanie dla małych firm a w szczególności branż usługowych tj. restauracje, hotele, fryzjerzy, warsztaty samochodowe itp. Pozycjonowanie lokalne dla małych firm ze względu na mniejszy zakres działań jest dużo tańsze niż ogólnokrajowe. Dlatego też jest bardzo opłacalne, ponieważ przy małym nakładzie finansowym można zyskać dużo klientów. To z kolei wiąże się ze zwiększoną sprzedażą.

    Na czym polega pozycjonowanie stron usługowych?

    Pozycjonowanie stron usługowych pozwala bezpośrednio dotrzeć do klienta z okolicy, który akurat potrzebuje konkretnej usługi. Dla przykładu nie raz zdarza się tak, że gdy potrzebujemy dentysty w swojej okolicy, to wpisujemy w okienko wyszukiwarki dane słowo kluczowe np.: stomatolog Bielsko. Po wpisaniu od razu pojawiają się nam wyniki dopasowane do konkretnej frazy a tym samym do naszych potrzeb. To właśnie na tym głównie polega pozycjonowanie lokalne dla małych firm usługowych, by dotrzeć do klienta z okolicy, ponieważ wykazuję on największą chęć na skorzystanie z naszej usługi.

    Kto powinien, a kto nie powinien inwestować w pozycjonowanie stron

    Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane małym firmą, które sprzedają swoje usługi lub produkty na ograniczonym terenie. Szczególnie dobrze sprawdza się przy branżach usługowych. Zatem działalności typu e-commerce, które mają swoich dostawców i mogą dostarczyć towar, w każde miejsce nie powinny rozważać pozycjonowania lokalnego. Jako że nie mają one ograniczonego obszaru działania, a klienci przychodzą z różnych miejsc. Zatem decydując się na pozycjonowanie lokalne, warto zwrócić uwagę na specyfikację firmy i jej zakres działania. Osoby specjalizujące się w pozycjonowaniu na pewno będą wiedziały jaki rodzaj pozycjonowania będzie skuteczny dla danej branży.

    Czym jest SEO

    SEO (Serach Engine Optimization) oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek. Mówiąc prościej, SEO to proces ulepszania Twojej witryny. Polega na modyfikowaniu lub ulepszaniu właściwości strony w celu poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Można to osiągnąć za pomocą wielu technik, w tym optymalizacji kodu strony, treści, implementacji ulepszeń HTML i JavaScript oraz strukturyzacji linków itp.

    SEO a pozycjonowanie – czym się różnią?

    SEO i pozycjonowanie w marketingu internetowym często używane jest zamiennie. Jednak czy oznaczają to samo? Poniekąd tak i poniekąd nie. W rozumieniu czysto teoretycznym SEO (Search Engine Optimization) to właściwa optymalizacja witryny do standardów wyszukiwarki. Skupia się wokół działań on-site (głównie technicznych), czyli dziejących się w obrębie strony internetowej. Natomiast pozycjonowanie to szersze pojęcie, które nie ogranicza się tylko do wprowadzania zmian on-site. Dotyczy całości procesów mających wpływ zarówno na pozycje witryny, jak i promocję strony internetowej zapewniając jej większy rozgłos. Dlatego mówiąc procesy, rozumiemy przez to uwzględnienie pozycjonowania on-site i pozycjonowania off-site (poza stroną).

    W skrócie SEO poprawia zawartość witryny tak by, jak najlepiej odpowiadała wymaganiom wyszukiwarki. Znowu pozycjonowanie to połączenie SEO i promocji strony. Zatem SEO to jedna z części składowych działań pozycjonowania.

    Dlaczego używa się obu pojęć zamiennie

    SEO i pozycjonowanie używa się zamiennie, ponieważ cel mają ten sam – osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie. SEO zawiera się w działaniach pozycjonowania i na odwrót tylko, że w pewnej części. Po wykonanym SEO przychodzi czas na pozycjonowanie, ale pozycjonowanie bez SEO nie będzie skuteczne. Dlatego oba pojęcia często używa się zamiennie, ponieważ wspólnie się łączą i oddziałowują.

    Jak wybrać agencję, która prowadzi działania SEO

    Korzyści z zatrudnienia właściwej agencji może być wiele. Przede wszystkim osiągnięcie złożonego celu, który warto wcześniej ustalić. Ponadto uzyskasz więcej czasu na prowadzenie własnego biznesu i specjalistyczną wiedzę na wyciągnięcie ręki oraz zaoszczędzisz pieniądze, iż będą to trafione działania. Z czasem, gdy pozycjonowanie zacznie przynosić efekty, otrzymasz zwrot z inwestycji. Co więcej, możesz zyskać nowe doświadczenie pochodzące z wielu branż. Uzyskasz również informację na temat przeprowadzanych działań poprzez dostęp do monitoringu i analiz danych. Takie źródło cennych informacji może pomóc Ci zoptymalizować swoją sprzedaż i działania marketingowe. Zanim jednak wybierzesz agencje, warto sprawdzić jej referencje lub opinie od dotychczasowych klientów. Możesz również przejrzeć portfolio na stronie agencji lub case study, o ile takie posiada. Dzięki temu będziesz mógł wywnioskować, czy dana firma jest wiarygodna i godna zaufania.

    Referencje i poprzednie projekty

    Sprawdzenie referencji i poprzednich projektów firmy to jedno z lepszy rozwiązań, które pomoże podjąć decyzje. Pozwala to sprawdzić, czy wcześniejsi klienci byli zadowoleni ze współpracy. Czasem opinię są bardzo szczegółowe, co jest dodatkowym plusem. Natomiast warto również podejść do nich z dystansem. Może zdarzyć się tak, że agencja cieszy się w większości bardzo dobrymi opiniami, ale zauważymy tę jedną jedyną, która mocno bije negatywnością. Nie rezygnujmy od razu. Zawsze przecież możemy zapytać daną agencję, jakiej sytuacji dotyczyła opinia. Oczywiście jest RODO, więc nie można wyjawić danych kontrahenta, ale ogólny przebieg współpracy już tak. Firma od pozycjonowania, która szanuje każdego klienta, na pewno odpowie szczerze, co też w rozmowie zauważymy. Ponadto coraz częściej pojawiają się spamerskie opinie dodawane jednym rzutem – dobrze jest sprawdzić ilość dodanych opinii i ich naturalność udostępnień. Natomiast projekty w formie inspirujących case study ukazują cały proces od momentu określenia celu, wyszczególnienia elementów do poprawy aż po etap wykonywanej strategii i osiągniętych efektów. Dzięki temu można wywnioskować, jakie agencja ma doświadczenie i dla jakich branż pracowała oraz jak osiągała cel.

    Czym wyróżnia się dobra agencja od pozycjonowania?

    Indywidualne podejście do klienta

    Warto zwrócić uwagę, jakie agencja SEO ma podejście do klienta i czy zlecenia traktuje indywidualnie. Już na etapie oferty jesteśmy w stanie to ocenić. Jak to zrobić? Zaobserwuj, czy agencja podczas przedstawiania oferty pozycjonowania uwzględniła proces działania zgodnie ze specyfikacją firmy, a także działaniami konkurencji. Strategia SEO powinna zostać sporządzona na podstawie potrzeb Klienta i tego, co chce osiągnąć.

    Specjaliści z różnych dziedzin

    Agencja, która ceni sobie skuteczność, posiada specjalistów z różnych dziedzin. Wie, jak ważny jest pracownik i jego czas. Stąd też ma świadomość, że jeden człowiek nie może wykonywać wielu obowiązków, ponieważ jego produktywność i skuteczność staje się znikoma. Agencji zależy na skuteczności, dlatego chce, aby każdy był specjalistą od konkretnej dziedziny. Dla przykładu my jako agencja interaktywna zatrudniamy specjalistów do marketingu cyfrowego m.in. programistów, specjalistów SEO lub marketingu, copywriterów, projekt managerów, grafików itp. Dzięki temu potrafimy skutecznie wykonać zlecenie od A do Z.

    Przedstawienie procesu działania

    Profesjonalna agencja przedstawi, jak będzie wyglądać proces pozycjonowania i odpowie na wszystkie pytania. Mimo że w tym momencie odkryje cały swój sposób działania, to krok po kroku przeprowadzi klienta po całej ścieżce. Dlatego też nie powinno zdziwić to, jeśli firma poprosi Cię o podpisanie umowy o zachowaniu poufności. Taka agencja też nie będzie Ci gwarantować 1 pozycji w Google, ponieważ wie, że pozycjonowanie stron jest nieprzewidywalne a algorytmy Google stale zmieniane. Jednakże na pewno będzie wykonywać swoje obowiązki należycie, tak by osiągnąć, jak najlepsze rezultaty dla Twojej firmy.

    Jak pozycjonować stronę lokalnie

    Prowadząc biznes na danym obszarze, warto zadbać o pozycjonowanie lokalne strony internetowej. W pozycjonowaniu lokalnym istotną rolę odgrywają słowa kluczowe z użyciem tzw. geolokalizacji. Dla przykładu my swoją agencję pozycjonujemy na frazy tj. pozycjonowanie Żywiec lub pozycjonowanie Bielsko. Co jeszcze jest kluczowe? Oto parę czynników, które mają wpływ na lepsze pozycjonowanie lokalne.

    Lokalne słowa kluczowe

    Jak już wspominano, frazy kluczowe mają ogromne znaczenie. Dlatego konieczne jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych. Sprawdź, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, gdy poszukują Twoich usług lokalnie. Arcyważne jest to, aby zastanowić się, które frazy będą skuteczne i odpowiadały Twojej branży. Dzięki temu będziesz mógł zoptymalizować swoją stronę internetową pod konkretne frazy kluczowe, a także tworzyć treści, które przyciągną więcej klientów. Do szukania słów kluczowych możesz wykorzystać narzędzia tj. planer słów kluczowych od Google, Senuto, Ubersuggest.io. Do tworzenia treści wyszukiwarki Google i jej propozycji może posłużyć Ci AnswerThePublic lub podpowiedzi z wyszukiwarki Google. Oczywiście płatnych i bezpłatnych narzędzi jest sporo. Najlepszym sposobem jest zapoznanie się z nimi i ich przetestowanie. Następnie po oswojeniu się z danym narzędziem możemy ustalić, które najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Warto też przeprowadzić analizę konkurencji i sprawdzić, na co wyświetla się w wyszukiwarce.

    Podstawowa optymalizacja strony

    Zoptymalizuj stronę pod kątem lokalizacji, w którym działa Twoja branża. Dla przykładu:

    • Nasyć odpowiednio treści na stronie frazami kluczowymi. Pamiętając, że każda podstrona/zakładka powinna mieć swoje indywidualne frazy kluczowe, które nie mogą powielać się na innych podstronach/zakładkach, chyba że w miejscu paragrafu.
    • W tytule strony możesz wprowadzić nazwę miejscowości, w którym działa Twoja branża.
    • Jeśli Twoja firma funkcjonuje w kilku lokalizacjach albo ma swoje fizyczne oddziały, to zrób dodatkowe postronny dla każdego z nich. Tak jak my lokalizacje mamy w Bielsku, ale działamy również w Żywcu, Cieszynie, Jastrzębiu Zdrój itp. Mamy zatem dodatkowe podstrony tj. pozycjonowanie Żywiec.
    • Uzupełnij dane teleadresowe, ale nie tylko w podstronie KONTAKT. Umieść teleadresowe w stopce lub na stronie głównej.

    Wizytówka w mapach Google

    Dodanie wizytówki w Google Moja Firma oraz oznaczenie się na mapie to taki must have i jeden z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu lokalnym. Dlatego konieczna jest jej optymalizacja i całkowite uzupełnienie. Za pomocą dobrze wypełnionej wizytówki twoje działania pozycjonowania będą bardziej skuteczne, przyciągną klientów, opinie itp. Co więcej, szansę na odwiedzenie Twojej firmy przez klienta znacznie wzrosną.

    Wizytówki NAP

    Wizytówka NAP to internetowa wizytówka firmy z podstawowymi i identyfikującymi danymi kontaktowymi. Umieszcza się ją na zewnętrznych stronach takich jak: Targeo, Lento, Gumtree, Gratka, PKT itp. Wykorzystanie wizytówek NAP w pozycjonowaniu wspomaga proces. Dzięki czemu strona może wyżej rankować w Google. Dlatego oprócz uzupełnienia wizytówki o podstawowe dane, warto wypełnić ją o adres witryny, social media, najważniejsze usługi/produkty, e-mail, nazwę firmy (najlepiej ze słowem kluczowym).

    To tylko kilka z głównych czynników pozycjonowania lokalnego, które mogą poprawić pozycję w Google. Natomiast porządnie byłoby skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO. Dlaczego? A no choćby ze względu na to, że organizacja składa się z profesjonalistów oraz dysponuje niezbędnymi narzędziami. Co więcej, pracownicy rozumieją, jak działa wyszukiwarka i potrafią szybko reagować na zmieniające się algorytmy. Wiedzą też jak przeprowadzić Audyt SEO i wdrożyć zmiany pod kątem technicznym. W ich pracy to codzienność, więc nie ma co się dziwić, że potrafią działać skuteczniej.

    Postaw na profesjonalizm i Zgłoś się do nas!

    Dlaczego warto nam zaufać?

    Mamy ponad 9-letnie doświadczenie i wiele popełnionych błędów za sobą, które sprawiły, że jesteśmy jeszcze bardziej doświadczeni i skuteczni. Przez ten okres nauczyliśmy się szybko reagować na każdą nagłą sytuację. Zauważyliśmy, jak niezwykle ważna w pozycjonowaniu stron jest szybka reakcja. Wiemy, że im szybciej zareagujemy na problem, tym łatwiej będzie nam rozpoznać przyczynę i wdrożyć skuteczne rozwiązanie. Z tego względu możesz mieć pewność, że zawsze jesteśmy w gotowości, by Twoja strona pozycjonowała w górę, a nie w dół.

    Nasz zespół składa się z młodych i aktywnych w technologiach ludzi. Każdy z nas ma swoją dziedzinę, w której się specjalizuje. Mamy otwarte umysły, dzięki czemu łatwiej nam wykonywać swoje obowiązki i patrzeć szerzej. To, co robimy, sprawia nam przyjemność, dlatego lubimy się angażować. Najbardziej cieszy proces, który coraz bardziej zaczyna przybliżać nas do celu. A nasz cel to cel Klienta. Wiemy, że każda branża ma swoją indywidualną specyfikację i historię, dlatego podchodzimy rzeczowo, by móc wyznaczyć efektywną strategię.

    Mamy odpowiednie narzędzia do monitoringu i analizy danych. Ponadto inwestujemy w technologię usprawniającą pracę naszym pracowników. Zauważyliśmy, że takie połączenie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ przekłada się to na efektywną pracę. Wobec tego nasi Klienci mogą zyskać jeszcze więcej.

    Co zyskasz współpracując z nami?

    Z nami Twoja strona uzyska wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Nie gwarantujemy Ci 1 miejsca, ponieważ pozycjonowanie stron www jest nieprzewidywalne ze względu na algorytmy. Stąd też wolimy powiedzieć to głośno, iż traktujemy naszych Klientów poważnie i szanujemy swoją pracę. Natomiast możemy zagwarantować Ci, że będziemy maksymalnie wykorzystywać swoje umiejętności, aby Twoja witryna była wysoko i przyciągała klientów. Chcemy dla Ciebie zwiększyć nie tylko ruch na stronie, ale też i zysk. Dlatego poprzez dopasowanie słów kluczowych i treści docieramy do klientów, którzy wykazują największą chęć zakupową. Oprócz tego Twoja branża zyska rozpoznawalność i zaufanie.

    Aby to nie brzmiało tylko jak zwykłe słowa podczas współpracy będziesz na bieżąco (w wyznaczonym terminie) informowany o efektach pozycjonowania w postaci raportu. Otrzymasz też swojego specjalistę, który na co dzień będzie zajmować się pozycjonowaniem twojej strony. Dzięki temu bezproblemowo skontaktujesz się ze źródłem i uzyskasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

    Jeśli oczekujesz konkretów, nie masz czasu na błędy i liczy się dla Ciebie zysk oraz zaufany partner to zapraszamy do kontaktu.

    Oceń tekst

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 2

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej