Dlaczego w 2022 roku tworzenie treści pod SEO jest jeszcze ważniejsze?

Tworzenie treści, czyli słynny content marketing, a tuż po nim następujący copywriting coraz bardziej przybiera na znaczeniu. Marketing treści obecnie znajduje się niemal wszędzie i jego zadaniem jest dotarcie do grupy docelowej w jak najbardziej dopasowany sposób. Celem skutecznego contentu jest zwiększenie świadomości marki, sprzedaż produktów lub usług i spowodowanie określonego zaangażowania. Niemniej jednak copywriting najczęściej kojarzy się z tworzeniem reklam i haseł reklamowych czy sloganów. Natomiast współcześnie tworzenie treści to także treści cyfrowe, które mogą przybierać różne formy np. wpisy na bloga, artykuły, podcasty, wpisy do social media, infografiki, opisy na stronę internetową i wiele innych. Znaczenie treści w marketingu cyfrowym wraz z rozwojem Internetu i jego powszechnością oraz konkurencją wiąże się z ciągłym dopasowaniem do oczekiwań użytkowników poprzez wprowadzanie zmian przez Google. Aktualnie skuteczne SEO wymaga odpowiednich treści dostarczanych przez dopasowany content i na odwrót. Tworzona treść, aby mogła sprzedawać, musi się wyświetlać w wynikach wyszukiwania, a do tego potrzebne jest pozycjonowanie stron. Zatem tworzenie treści, jak i pozycjonowanie nawzajem na siebie oddziałują.

Jak to się zaczęło? Czyli kiedy treść zaczęto brać pod uwagę przy pozycjonowaniu

W momencie, gdy popularność przeglądarki Google mocno wzrosła – SEO copywriting zaczęto brać pod uwagę. Na początku jednak tworzono treści typowo pod roboty Google, które dla użytkownika nie niosły żadnej wartości. Copywriting polegał jedynie na poupychaniu fraz kluczowych wraz z linkami prowadzącymi do docelowej witryny. Nagminne nadużywanie zasad pozycjonowania doprowadziło do zmian i Google wprowadziło algorytm Panda oraz Pingwin, które analizują treść pod kątem wartości – eliminując treść niskiej jakości.

Obecnie Google zwraca szczególną uwagę na treść, w końcu nie bez powodu używa się pojęcia „Content is King”. Zatem wyszukiwarka Google zawsze będzie szukać najskuteczniejszych rozwiązań dopasowanych do zachowań i potrzeb użytkowników.

2021 stał się rokiem rewolucji empatii cyfrowej 4.0

W 2021 roku za sprawą pandemii większość działań przeniosła się do sieci. To z kolei spowodowało, że
komunikacja z potencjalną grupą odbiorców opierała się wyłącznie na dopasowanym contencie, którego treść nakierowano nie tylko na sprzedaż, ale także na określone wartości. Zatem dużą uwagę zwraca się na content experience i budowane przez to relacje z użytkownikami oraz wzmacnianie zaangażowania. Jakość komunikacji i idąca za tym treść nabrała, więc kluczowego znaczenia również w sieci. Analizy przeprowadzone przez Content Marketing Institute i Hubspot potwierdziły znaczenie treści, gdzie w centrum stawia się klienta i jego potrzeby. Z tego powodu przeznaczono środki finansowe na zmiany w działaniach SEO i algorytmach oraz na inne działania. Cel – lepsze dostarczenie użytkownikom tylko wartościowego contentu.

Tworzenie treści pod SEO to lepsza skuteczność

Wiedząc już, że treść jest czymś kluczowym, co niesie wartość dla użytkownika, jak i w pozycjonowaniu stron powoduje, że tworzenie treści pod SEO jest jeszcze ważniejsze. W pewnym sensie okazuje się nawet istotniejsze niż kiedyś. Skuteczność zależy od prawidłowego i świadomego połączenie działań SEO z copywritingiem. Stron internetowych w sieci przybywa coraz więcej, a pozycji w Top 10 wynikach wyszukiwania wciąż tyle samo. To powoduje, że trzeba wyróżnić się na tle konkurencji i w dodatku utrzymać stabilną pozycję. Skutecznie pozycjonowanie stron temu sprzyja, powodując wysokie wyniki. Treść zamieszczona na stronie, spełniająca założenia techniczne jednocześnie odpowiadając na potrzeby użytkowników, sprawia, że Google lepiej respektuję taką witrynę. A jak wiadomo, celem wyszukiwarki jest kierowanie użytkownika do oryginalnego contentu, który faktycznie spełni jego potrzeby. Wynika to z ciągłego dopracowywania algorytmów. Aby to osiągnąć, potrzebna jest zatem synergia działań SEO wraz z contentem. Połączenie obu dziedzin pozwoli stworzyć coś skutecznego odpowiadającego jednocześnie potrzebom użytkowników i wyszukiwarek.

Jak to działa?

  • Wartościowe i dobrze zoptymalizowane treści pod SEO powodują, że strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, a to z kolei przyczyna się do zwiększonego ruchu w obrębie witryny;
  • Wartościowy content zwiększa świadomość marki i buduje pozytywny wizerunek;
  • Treść, która niesie pewną wartość odpowiadającą użytkownikowi, powoduje, że jest ona chętniej podlinkowana. Dla Google jest to istotna informacja, która świadczy o poziomie autorytetu;
  • Dobrze zoptymalizowana i jakościowa treść przyczynia się do sprawnego indeksowania strony;
  • Treści dopasowane pod użytkownika i spełniające wymagania wyszukiwarki zaspokajają potrzeby informacyjne potencjalnych odbiorców, zachęcając do działania;
  • Angażująca treść, która jest widoczna i dostępna dla użytkownika ostatecznie sprzedaje.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej