Responsywna strona internetowa – czym jest? I dlaczego warto zastosować?

Responsywna strona internetowa w dobie dzisiejszego rozwoju technologii ma znaczenie. Z roku na rok, coraz więcej przybywa użytkowników korzystających z Internetu. W tym celu do przeglądania sieci, internauci używają urządzeń o różnej wielkości takich jak laptop, telefon, tablet itp.

Trochę danych, bo przecież lubimy liczby

Według raportu „Digital 2021” można zauważyć, że:
– 4,66 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z Internetu (dane z styczeń 2021).
– W samej Polsce jest około 38 milionów ludzi, z czego 32 miliony korzysta z sieci co stanowi 84,5 % populacji kraju.
– Średnio użytkownik korzystający z Internetu, spędza w sieci 6 godzin i 54 minuty.
Większość czynności jakie wykonujemy w ciągu dnia, wiążą się z wykorzystaniem Internetu. Podając przykład – dokonujemy zakupów poprzez telefon czy laptop. Przeglądając media społecznościowe najczęściej sięgamy po telefon. Będąc w podróży do przeglądania informacji, używamy telefonu czy tabletu.
Powyższe dane pokazują, że dla każdego właściciela strony internetowej czy sklepu e-commerce, dostosowanie stron www pod różne urządzenia, powinno być jednym z priorytetów.


W skrócie czym jest responsywna strona internetowa

RWD (Responsive Web Design), czyli przez ten skrót, należy rozumieć, że dana strona automatycznie dostosowuje się do ekranów o różnej rozdzielczości. Treści oraz grafiki, które wyświetlane są na różnych urządzaniach, skalują się w sposób inteligentny i komfortowy dla odbiorcy. Żaden element responsywnej strony nie zostaje pominięty lub źle użyty podczas wyświetlania.


Dlaczego warto zastosować RWD?


Wyższa pozycja w wyszukiwarce Google

Google w 2018 roku wprowadziło Mobile-First co oznacza, że najpierw zaczynamy od strony mobilnej a potem rozszerzamy o funkcje desktop. Ta metoda znacznie zmieniła indeksowanie robotów Google, stawiając szczególną uwagę na jakość wersji mobilnych. Dlatego responsywna strona internetowa sprzyja nie tylko użytkownikowi, ale także daje korzyści właścicielowi, w postaci lepszego pozycjonowania strony.

Wzrost konwersji i spadek współczynnika odrzuceń

Strony, które są responsywne zatrzymują użytkownika na dłużej. Umieszczane treści na urządzeniach mobilnych i desktopowych, jeżeli wyświetlają się czytelnie i przejrzyście, wpływają pozytywnie na UX (User Expirence). Takie możliwości, powodują mniejszy współczynnik odrzuceń i zachęcają do ponownego powrotu na stronę. Ponadto przybywa coraz to więcej użytkowników, którzy stale używają telefonów komórkowych, więc responsywność ściągnie użytkowników mobilnych na stronę. Jest to szansa na pozyskanie nowych klientów.

Oszczędność kosztów

Stosując responsywność stron internetowych to idealne rozwiązanie, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Taka możliwość, wyklucza konieczność tworzenia kilku innych wersji stron dostosowanych do różnych urządzeń. Strony responsywne wymagają tylko jednej wersji i w przypadku urządzenia mobilnego, zazwyczaj adres URL poprzedza przedrostek „m”. Strony, które są dostosowane do różnych ekranów, funkcjonują tak samo dobrze na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych.
Dodatkowo do edycji i publikacji treści, wystarczy jeden panel CMS, ponieważ zastosowanie RWD jest kompatybilne.


Podsumowując

Urządzenia mobilne, generują coraz to większy ruch. Posiadacze mediów społecznościowych, najczęściej używają wersji mobilnej, więc przechodzą na stronę www z reklam oraz linków umieszczonych w bio lub pod postem czy z relacji. Nowych użytkowników korzystających z Internetu przybywa co roku. Internauci w znacznym stopniu zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność stron (nie chcą tracić czasu). W dobie Internetu responsywna strona staje się standardem, która na pewno przynosi więcej korzyści niż strat. Zadając Sobie chociażby pytanie, skąd będą przychodzić na naszą stronę użytkownicy czy potencjalni klienci? Odpowiedź jest prosta…

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej