CMS (z ang. Content Management System) jest to system do zarządzania treścią na stronie. Dzięki wyposażeniu strony w CMS każda osoba znająca podstawy obsługi komputera jest w stanie zarządzać grafikami, tekstami oraz funkcjami strony czy sklepu internetowego.
Jakie są rodzaje cmsów?
Firma informatyczna, która oferuje nam stworzenie strony najczęściej zaproponuje nam stworzenie strony na ich autorskim CMSie lub na jednej z popularnych otwartych platform (takich jak WordPress, Joomla czy Drupal).
Zarówno otwarte rozwiązania jak i autorskie systemy mają swoje wady i zalety.
CMS autorski
Największym atutem autorskiego rozwiązania jest to, że został od zera stworzony przez firmę, która wykonuje naszą stronę. Daje to możliwość relatywnie łatwej i szybkiej modyfikacji edytora pod wymagania klienta. Wadą (ale jednocześnie zaletą, o czym później) takiego rozwiązania jest jego mniejsza popularność a co za tym idzie mniejsze grono osób, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu problemu. W większość przypadków jeżeli coś nam nie będzie pasować będziemy zmuszeni skontaktować się z firmą, która wykonywała stronę lub z innym specjalistom. Zaletą małej popularności jest to, że nasza witryna jest mniej narażona na ataki botów (boty najczęściej atakują witryny, które wyposażone są w popularne systemy i wykorzystują znalezione przez społeczność luki)
CMS przyszłości – WordPress!
Największą zaletą WordPressa jest jego gigantyczna społeczność. Potrzebujesz coś zmienić ale nie wiesz jak? W 9 na 10 przypadków wystarczy odpowiednio sformuować zapytanie do wyszukiwarki Google i otrzymamy instrukcję krok po kroku jak wykonać nurtującą nas rzecz.
Kolejnym pozytywnym aspektem WordPressa jest jego regularna aktualizacja. Twórcy projektu nie zostawili go na samopas – codziennie o niego dbają i rozwijają (jest to przeciwieństwo autorskich cmsów, one zazwyczaj tak jak zostały stworzone tak zostają do końca, z drobnymi poprawkami krytycznych błędów).
WordPress posiada również rozbudowaną bazę wtyczek, które zastępują specjalistyczne skrypty pisane przez twórców stron. Jeżeli po zakończeniu prac nad stroną postanowisz dodać np. Slider zdjęć lub czat na stronie to wykonasz to sam bez większych problemów – tylko przy użyciu Google.
Otwarty CMS posiada też rozwiązania sprzyjające pozycjonowaniu i analityce zachowań użytkowników na stronie. Wszystko to, o co normalnie musielibyśmy prosić twórców strony jesteśmy w stanie wykonać sami we własnym zakresie.
Co wybrać?
Wybór nie jest prosty, obydwa rozwiązania posiadają dużo wad i zalet. Patrząc jednak perspektywicznie – nie ma lepszej opcji niż rozwiązania, które są ciągle wspierane i rozwijane. Naszym zdaniem WordPress jest przyszłością każdej standardowej strony internetowej dla firmy. Jego prostota obsługi wraz z niezawodnością sprawia, że gorąco można polecić ten wybór.
Pozycjonowanie & Google ADS
Rozwijamy Twój biznes w cyfrowym świecie.
Osiągniecie sukcesu zależy od zespołu, który nad nim pracuje. Naszą firmę tworzą eksperci co jest gwarancją najwyższej jakości wykonywanych usług.
Od lat promujemy witryny w sieci wyszukiwania!
Jak współpracujemy
Co u nas słychać?
Pozostańmy w kontakcie
Napisz do nas