Bezpieczeństwo, aktualizacje i inne!

Załóżmy, że masz wykupiony już hosting i domenę. Postawiłeś stronę internetową i zastanawiasz się co robić dalej? Śpieszymy z pomocą 🙂 

Jedną z ważniejszych rzeczy, o których trzeba pamiętać pod kątem utrzymywania strony jest jej regularna aktualizacja. Strony (szczególnie wyposażone w CMS) narażone są na różne ataki oraz złośliwe skrypty spamujące. Regularne zabezpieczanie i aktualizowanie witryny pozwoli uniknąć nam kosztownych napraw oraz odzyskiwania danych.

Co jeszcze?

Zapoznaj się z naszym artykułem o tym, jak pozyskać nowych odwiedzających stronę. W skrócie, jeżeli jeszcze nie znasz to koniecznie zbadaj poszczególne tematy:

  • Adwords
  • Pozycjonowanie
  • Remarketing
  • Google Merchant (dla sklepów internetowych) 

Analizuj!

Warto zapoznać się z potężnymi (i darmowymi) narzędziami od Google:

  • Google Analytics – służy do analizowania zachowania użytkowników na stronie. Sprawdź, gdzie Twoi odwiedzający tracą zainteresowanie witryny, zobacz skąd trafiają. Finalnie, obserwuj czy Twoje działania marketingowe powodują wzrost odwiedzających!
  • Google Search Console – niezbędne narzędzie dla każdego, kto dba o pozycję w wyszukiwarce Google. Dodaj mapę strony, zobacz jak widzi Twoją stronę robot z Mountain View!

Zadbaj o bezpieczeństwo użytkowników!

Masz formularz kontaktowy na stronie? Zapraszasz do korzystania z newslettera? Koniecznie wyposaż witrynę w certyfikat szyfrujący SSL – jego zadaniem jest zabezpieczenie komunikacji naszym serwerem a użytkownikiem. Zainstalowanie certyfikatu możesz zrobić samemu lub skorzystać z naszej pomocy.

Utrzymuj kontakt z odwiedzającymi!

Już po tym jak zainstalujesz certyfikat szyfrujący możesz zapraszać użytkowników do zostawienia swoich danych kontaktowych w newsletterze. Nie traktuj tego jednak jako pustego zbioru adresów e-mail – aktywnie wysyłaj wiadomości z tym co robisz, jak się rozwijasz i co planujesz w najbliższym czasie zrobić. Nie nadużywaj jednak tego narzędzia – zbyt częste wysyłanie mailingu może zrazić Twoich czytelników.

Remarketing, remarketing i jeszcze raz remarketing!

Bardzo niedoceniany, a jednak oferuje bardzo wymierne korzyści. Użytkownicy często odwiedzają różne strony i zaraz po tym o nich zapominają. Bądź mądrzejszy niż inny i przypomnij się! Odwiedzający szukał dobrego fryzjera, ale nie skontaktował się z Tobą po wejściu na stronę? Najprawdopodobniej otworzył też wielu innych fryzjerów – wyróżnij się i pokaż swoją witrynę w ramach remarketingu!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. czytaj więcej