Co to copywriter, a może kto to?
Copywriter usługi to praca, w której specjalista od pisania tekstów, przekonuje odbiorcy do zakupu produktów lub usług. Zachęca do wykonania jakiejś konwersji. Copywriterzy tworzą różnego rodzaju teksty, takie jak opisy produktów, nagłówki reklamowe, treści na strony internetowe, newslettery, broszury, ulotki czy skrypty reklamowe. Ich zadaniem jest nie tylko poprawne sformułowanie treści, ale także zwrócenie uwagi odbiorcy i przekazanie mu istotnych informacji w sposób interesujący i przystępny. Dlatego też copywriterzy muszą posiadać pewne umiejętności.
Co więcej, powszechność Internetu i związane z tym wyzwania powodują, że firmy zatrudniają e-copywriterów, znanych również jako copywriterzy internetowi (specjalista od pisania treści dla stron internetowych i innych form komunikacji marketingowej online). E- copywriterzy zwani również jako copywriterzy SEO muszą być w stanie dostosować swoje treści do wymagań SEO. To wszystko aby pomóc w poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. E-copywriterzy są niezbędnym elementem dzisiejszych strategii marketingowych online. Ich umiejętności są bardzo poszukiwane przez firmy, które chcą odnieść sukces w Internecie.
Copywriter usługi – jak je świadczyć?
Jeśli marzysz o karierze copywritera i zastanawiasz się jak zostać copywriterem, musisz mieć umiejętności pisarskie, kreatywność oraz umiejętność przekonywania innych. Wymagana jest również znajomość zagadnień związanych z marketingiem i reklamą. Ważna jest też znajomość psychologii sprzedaży i trendów w marketingu online, jak i offline oraz podstaw SEO. W agencjach często wymagają tzw. lekkiego pióra i umiejętności posługiwania się słowem pisanym. Coraz częściej pojawiają się też oferty z wymaganą umiejętnością pisania w języku angielskim. Copywriter napisze artykuł jak stworzyć stronę internetową w sposób zrozumiały i przyjazny.

Copywriter usługi – jak zacząć?
Pierwszym krokiem, aby zostać copywriterem, jest zapoznanie się ze specyfiką tej pracy. Co możesz zrobić? Zapisz się na kurs copywritingu, przeczytaj książki o marketingu, psychologii sprzedaży, jak pisać skuteczne teksty itp. Zacznij śledzić kampanie reklamowe różnych firm i analizuj ich treści lub czerp inspiracje z nich.
Następnie, ucz się od innych – znajdź mentora lub copywritera z branży. Skorzystaj z jego wskazówek i rad lub po prostu zacznij go śledzić i wykorzystaj narzędzia, które udostępnia. Osoby, które znają moc słowa i potrafią pisać skuteczne treści, to np. Artur Jabłoński czy Paweł Tkaczyk.
Kolejnym krokiem jest nauka pisania – pisz jak najwięcej, najlepiej codziennie. Ćwicz tworzenie różnego rodzaju tekstów, takich jak opisy produktów, nagłówki reklamowe, treści na strony internetowe czy newslettery.
Na koniec, twórz portfolio i poszerzaj swoją wiedzę – zbierz swoje najlepsze teksty i stwórz portfolio, które będzie prezentować Twoje umiejętności i potencjał jako copywriter. Zdobądź praktyczną wiedzę na temat copywritingu – możesz zacząć od pisania dla różnych firm i serwisów internetowych. Możesz również spróbować swoich sił w agencjach marketingowych lub w ramach stażu. Możesz prowadzić bloga nawet o sprzątaniu! Pisać na temat naklejek ADR lub też aukcji samochodowych!